Voorbereiding

Voorbereiding

10 september:
Vanavond een offerte aangevraagd bij Tioga Tours voor een wegbreng special van El-Monte, ophalen in Elkhart en inleveren in Los Angeles.
Daarna willen we nog een aantal dagen naar Las Vegas, dit laatste stuk met een auto.

11 september:
Tegen de middag kreeg ik een telefoontje van een van de medewerksters van Tioga Tours, zij wilde weten of het klopte dat we de camper in willen leveren in Los Angeles en dan een paar dagen later terug willen vliegen vanuit Las Vegas.
Nadat ik dit bevestigt had kwam er een kwartier later a een offerte binnen, deze met wat wijzigingen goedgekeurd.
Niet veel later hadden we al een mailtje dat de vluchten, eerste nacht hotel en de auto in optie stonden
Nu wachten op het bericht dat er ook een camper beschikbaar is dat zal morgen of overmorgen bekend zijn.
Tioga Tours had ook al stoelen voor ons vastgelegd, gelijk even op de site van United gekeken of we deze wilde behouden of wijzigen dat ging zonder problemen.

13 september:
De reis gaat door, er is een camper beschikbaar, nu hopen dat we een A-Class meekrijgen, zeg maar formaat stadsbus met groot panoramaraam, we krijgen  pas bij het ophalen te horen welke we mee krijgen, men kan bij El Monte van te voren geen type kiezen maar we proberen het net als vorige keer wel aan te geven toen werkte het, hopelijk nu ook.
We hebben voor LA inleveren gekozen omdat daar meer A-Class campers naar toe moeten dan de andere verhuurstations, LA is namelijk de hoofdvestiging.
We brengen dus de camper van Chicago naar Los Angeles, we willen daarbij zoveel mogelijk  Route 66 volgen, het stuk van Gallop NM tot het eindpunt Santa Monica Pier hebben we in de loop der jaren in stukjes al gedaan  maar nu willen we hem zoveel ogelijk in een reis doen.
Het stuk binnen Chicago zullen we waarschijnlijk niet doen, lijkt ons niet zo handig met een camper en dus pakken we hem waarschijnlijk net onder de stad op.

14 september:
De reis ziet er op dit moment zo uit.
21 maart vliegen Amsterdam > Chicago en daar een nacht in het Comfort Suites O’Hare Airport hotel
.22 maart shutlebus van dit hotel naar Elkhart KOA campground waar we de camper ophalen daarna boodschappen doen bij Dollar Tree en Walmart, beide kennen we al van onze 2017 reis, daarna richting Joliet IL waar we de Route 66 aka I-55 willen oppakken.
15 april leveren we de camper in bij El Monte in Santa Fe Springs (LA) waarna we bij Alamo LAX een huurauo ophalen en richting Las Vegas rijden.
19 april vliegen we van Las Vegas naar San Francisco en vandaar rechtstreeks naar Amsterdam, dit is een nieuwe route van United vlucht duurt wel 10:30 uur

15 december:
Vandaag kregen we via Tioga Tours een vluchtwijziging door in plaats van q2:30pm vliegen we nu om 11:00am van Las Vegas naar San Francisco, geeft ons zo wel  wat meer tijd om de vlucht naar Amsterdam te halen, de tijd was aan de krappe kant.

24 december:
Voor de laatste 4 nachten in Las Vegas heeft Annie  weer de Eastside Cannery geboekt.
Dat is zo’n beetje onze vaste verblijfplaats als we in Vegas zijn.
Met een promocode en nog een paar euro hoteltegoed was de prijs redelijk.
Het is annuleerbaar dus ze blijft wel regelmatig kijken of er een lagere prijs voorbij komt, hotels, vliegtickets en autohuur zijn zaken die meestal door Annie geboekt worden.

28 januari:
Vanavond heeft Annie het Van Der Valk Schiphol geboekt, kunnen we de auto weer laten staan en het is relaxt vliegen, als je niet vroeg het bed uit moet om eventuele files te vermijden.
Ook heeftze de Eastside Cannery in Las Vegas opnieuw geboekt, die was nu ineens een stuk goedkoper als een maand geleden.
Vanzelfsprekend de eerste boeking daarna geannuleerd.

5 februari:
Vandaag zaten de vouchers voor onze reis in de brievenbus, deze keer wel netjes door Sandd bezorgd.
De vorige post van Tioga Tours via Sandd is nooit bezorgt door hun, die kreeg ik na een mailtje uiteindelijk via Post NL, dat was wel de rekening dus redelijk belangrijk omdat je aan bepaalde datums vastzit voor de betalingen.
Aan de route wordt nog steeds geschaafd, het valt niet mee om heel Route 66 in Streets en Trips te krijgen, ik zit ergens rond de 300 waypoints om de route daadwerkelijk zichtbaar te maken.

7 februari:
Vandaag een mailtje weggedaan naar het Factoryteam van El Monte om de pickup tijd van de shuttlebus te vragen en gevraagd of het mogelijk is om een van de groter types met slide-out mee te krijgen, vorige keer lukte dat dus hopelijk nu ook.

13 februari:
De route is klaar, dat was hij natuurlijk al, want er is maar een Route 66, we willen waar mogelijk met een camper zoveel mogelijk de oudste route rijden dat heef wel een paar beperkingen met lage bruggen en gewichts beperking voor ander bruggen .
Het gaat eigenlijk meer om de invulling van de dagen die we hebben tussen Chicago en LA,  in eerste instantie was ik uitgegaan van 250 mijl per dag maar dan sta je in 2 weken in LA
We rijden nu niet meer dan 150 tot 200 mijl per dag,  er is echter zoveel te zien onderweg dat we niet weten of we dit wel halen.
Als we deze afstand per dag aanhouden zouden we 4 dagen over hebben op het eind van de rit , dat is niet de bedoeling, maar mogelijk dat we het in de eerste week wat rustiger aandoen om zo bijvoorbeeld niet op een zondag bij een drukke attractie aan te komen.
Hoe we dit doen zal voor een groot deel van het weer afhangen, als het nog erg koud is zullen we wat vlugger afzakken.
Campings reserveren we nooit dus daar zitten we niet aan vast, we zullen hopelijk zoveel mogelijk boondocken hoewel ook dat in de eerste 2 weken wat moeilijker kan zijn, er zit in dat stuk van de route weinig BLM en NF land waar je kan/mag staan.

 

terug vooruit