Voorbereiding

Voorbereidingen

26 oktober:
Het wordt tijd om de vakantie/camper voor 2015 te reserveren tot 1 november zijn er namelijk nog vroegboekkortingen.
Het plan was om een nieuwe camper bij de fabriek op te halen en dan in 4 weken tijd via o.a. Yellowstone naar een verhuurstation in het zuidwesten te brengen, dus het liefst eind mei vertrekken.
Er zijn op dit moment helaas er geen aanbiedingen en de aanbiedingen die al geweest zijn , waren al heel vroeg in het seizoen, eind maart/begin april hebben we al een keer gedaan en dat vinden wij te vroeg.
Contact opgenomen met Arvy omdat die vorig jaar leuke aanbiedingen had, van Roel kregen we bericht dat er misschien eind december nog wat aankomt, daar willen we niet op wachten.
We hebben dan toch maar offertes aangevraagd voor plan B en dat is een camper op te halen in Seatlle/Vancouver en dan richting Alaska te gaan, offertes aangevraagd bij Arvy en Tioga tours.
Na alles vergeleken te hebben kwam Tioga tours er toch als de goedkoopste uit en hebben we daar dan ook de camper aangevraagd, nu is het wachten of er een camper beschikbaar is, dan kunnen we ook verder zoeken naar vliegtickets.
29 oktober:
Afgelopen weekend zag Annie mooie ticketprijzen voorbij komen maar toen ze de afgelopen dagen keek waren die zo 150 euro pp duurder en ongunstige vliegtijden.
Vanmiddag weer gezocht maar helaas ze waren niet goedkoper geworden totdat ze vanavond nogmaals keek en de ticketprijzen met gunstige vliegtijden er weer stonden.
Niet getwijfeld en meteen geboekt, we vliegen 31 mei van Amsterdam via Houston naar Vancouver en 30 juni van Vancouver via Munchen naar Amsterdam.
Heen is met United en terug zijn het vluchten met een Air Canada vluchtnummer maar worden de vluchten uitgevoerd door Lufthansa, voordeel van deze vlucht is dat we pas laat in de middag vertrekken vanuit Vancouver waardoor we geen hotel meer nodig hebben voor de laatste nacht.
Nadeel is dat we pas om 04:20pm op Schiphol landen.
Er waren ook vluchten met United en Air Canada maar die vertrekken al half verwegen de morgen dus kunnen we die niet halen na het inleveren van de camper.
De tickets zijn via WTC geboekt, zij kwamen met de laagste prijs.
31 oktober:
De camper ligt ook vast, dit had nog even wat voeten in de aarde, wij willen sowieso een camper met slide-out en liefst ook een wat grotere.
Een A class, stadsbus, was nog al prijzig, El-Monte kon voor onze reisperiode verder geen camper leveren met een slide-out.
Tiogatours stelde toen voor om een camper bij Canadream te reserveren, zij hebben wel campers met een slide, zij vragen een x bedrag als je naar het noorden gaat, dit bedrag wordt dan weer door de vroegboekkorting af gedekt zodat daar geen extra kosten aanzitten.
Hoeveel feet de camper zal zijn is niet bekend, ze werken bij Canadream met de term MH-B wat een camper tussen de 25 en 28 feet betekend, voor ons begrip een heel kleintje.
Op de site van de verhuurder zie ik dat dit type geen generator heeft wat voor ons omdat we vaak boondocken toch wel een eis is dus een mailtje naar Tiogatours gadaan.
Terwijl Annie boodschappen gaat doen belt Tioga dat ze voor een paar euro meer een grotere camper voor ons kunnen boeken, deze zonder overleg met de directie meteen geboekt.
Het zal nu een MH-A worden deze zijn 28+ tot 33feet, dat laatste betwijfel ik want voor zo ver ik weet gaat een C-Class maar tot 31 feet maar we wachten het af.
Ook bij dit type is een generator niet standaard en kunnen ze ook niet garanderen dat je er een met generator meekrijgt maar daar gaan we in de week voor vertrek wel over bellen met het verhuurstation.
Het is in Canada niet standaard dat er een generator in de camper zit behalve in de A-Class terwijl in Amerika in alle C-Class campers dit wel zo is.
Als ik de site van Canadream zo bekijk en dan met name de instructie video denk ik dat Canadream en Apollo een bedrijf is, op de cap-over staan namelijk de logo’s van beide bedrijven.
19 januari:
De plannen zijn veranderd, tijdens het uitzetten van een route kwamen we tot de conclusie dat het eigenlijk onbegonnen werk is om in vier weken Alaska e doen vanuit Vancouver.
Van Vancouver naar Tok (de eerste plaats in Alaska) is het al 1880 mijl waarvoor je als je 350 mijl per dag doet al 5,5 dag nodig hebt.
Tel daarbij dan ook 5,5 dag voor hetzelfde traject terug en er blijven maar 18 dagen over voor Alaska zelf dat vinden we te weinig.
350 mijl per dag is dan ook nog eens erg veel voor die route waar de maximaal haalbare snelheid een stuk lager ligt dan in de rest van Amerika.
We laten Alaska dus zitten voor een volgende reis waarbij we in Anchorage willen starten.
Deze reis gaan we dan Vancouver Island, British Columbia en een stuk van Alberta doen, we blijven dus in Canada.
19 mei:
Het is een hele periode stil geweest in dit verslag maar ondertussen hebben we de route op de rit staan.
De heenvlucht is trouwens gewijzigd, we vliegen niet meer via Houston maar via Chicago dat is toch een aantal vlieguren minder.
Het hotel voor de eerste nacht is ook geboekt dat is TravelLodge Vancouver Airport geworden, deze heeft een airportsuttle en Canadream doet daar ook een pickup.
Dan onze route, we gaan eerst naar Vancouver Island waar we veertien dagen zullen rondtoeren voor we weer naar het vaste land gaan.
Dag 1: vliegen Amsterdam > Chicago > Vancouver.
Dag 2: camper ophalen, boodschappen doen, overnachten in Tsawwassen.
Dag 3: ferry naar Nanaimo en daar de stad verkennen.
Dag 4: Nanaimo, Chemainus (murals), Duncan (totems.
Dag 5: Duncan, Butchart Gardens, Central Saanich.
Dag 6: Central Saanich, Victoria, Spooke Pothole RP., Glacier Point.
Dag 7: Glacier Point, Botanical Beach (Port Renfrew), Lake Cowichan.
Dag 8: Lake Cowichan, Nanaimo (shoppen), Englishman River Falls PP.
Dag 9: Englishman River Falls, Little Qualicum Falls P.P., Uchuelet.
Dag 10: Uchuelet (Whalewatch), Tofino (Bearwatch), Pacific Rim NP.
Dag 11: Pacific Rim NP., via de 19A (scenic route), Elk Falls PP.
Dag 12: Elk Fals PP., Telegraph Cove (Orca/Killerwhale watch).
Dag 13: Telegraph Cove, Port Hardy.
Dag 14: Port Hardy, Nanaimo.
Dag 15: Nanaimo, Newcastle Island Provincial Park, Nanaimo.
Dag 16: Nanaimo, Horseshoe Bay, Brachendale.
Dag 17: Brachendale, Lillooet.
Dag 18: Lillooet, Clearwater.
Dag 19: hele dag Wells Gray Provincial Park.
Dag 20: hele dag Wells Gray Provincial Park.
Dag 21: Clearwater, Jasper.
Dag 22: Jasper, Jasper NP, Icefield Parkway, Thompson Creek.
Dag 23: Thompson Creek, Yoho NP (Monarch cg).
Dag 24: Yoho NP, Lake Louise.
Dag 25: Lake Louise, Banff NP (Tunnel Mountian cg).
Dag 26: Banff, Drumheller (Badlands).
Dag 27: Drumheller, Radium Hot Springs.
Dag 28: Radium Hot Springs, Glacier NP (Loop Brooke cg).
Dag 29: Glacier NP., Kamloops.
Dag 30: Kamloops, Surrey, inpakken camper schoonmaken.
Dag 31: camper inleveren, ,s avonds vliegen Vancouver > Munchen > Amsterdam waar we laat in de middag van 1 juli aankomen.

terug vooruit

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.