Week 4

Week 4

Dag 22, maandag 20 juni
Yellowstone NP – Grand Teton NP – Alpine

We rijden vandaag weer eerst een stukje van de campground weg om ontbijt te maken, daarna rijden we naar ons idee het saaiste stukje van Yellowstone het stuk tussen Bridge Bay en West Thumb is voornamelijk tussen dennenbomen rijden en nu en dan een uitzicht op Lake Yellowstone.
We maken een stop bij West Thumb Geyser Basin, dat is naar onze mening minder actief, de meeste poelen staan bijna een meter onder hun normale niveau en je ziet er maar weinig borrelen of stomen, als we terug lopen naar de camper spotten we nog een vrouwtjes Elk.

DSC_0987 DSC_0990 DSC_0985We rijden verder naar het zuiden en komen lang Grand Village waarvan de campground morgen pas open gaat.
De weg klimt in eerste instantie en we komen dan ook weer in de sneeuw uit, er ligt zelfs op de vlakke delen op veel plaatsen nog zeker een meter, Lewis Lake is nog gedeeltelijk dichtgevroren.
De boatramp en de campground hier zijn nog gesloten terwijl die volgens planning op 15 juni open hadden gemoeten, de vlakbij gelegen Lewis Falls geven een flinke hoeveelheid water.
Richting de zuidingang dalen we langzaam en zien we de sneeuw steeds meer verdwijnen, we rijden met de Lewis River op en die is flink vol en bruin van kleur, op verschillende stukken staan de meadows met wilgen zeker een meter onder water.
We verlaten Yellowstone NP en komen op de John D. Rockefeller Jr. Memorial Parkway uit, deze weg verbind Yellowstone NP met Grand Teton NP en valt ook onder het beheer van de NPS.
We komen op dit stuk weg nog een traficjam tegen en denken gezien de vele wilgenstruiken in eerste instantie aan Moose maar er blijkt op de heuvel aan de andere kant van de weg een Black bear te zitten, Annie kan hem nog net zien maar als ik de camper iets verder aan de kant heb en terug loop is hij al verdwenen, dat was dus beer nummer twaalf deze reis.
Bij de park ingang van Grand Teton NP, hier is geen ingangspost, we pakken uit de box die bij het informatiebord staat de Grand Teton Guide mee, parkmaps zijn hier niet maar op de achterkant van de krant staat ook een kaartje zodat je een idee hebt waar je ongeveer zit.
Nog maar een paar honderd meter het park in moet ik al remmen voor een Mule deer wat plotseling de weg oversteekt in de berm loopt nog een tweede, jammer genoeg zien we daarna heel lang geen enkel dier.
We rijden even naar het visitorcenter om daar een parkmap te halen, het idee om op de naastgelegen Colter Bay campground te overnachten hadden we al los gelaten, het zou zowel vandaag als morgen onnodige mijlen en tijd kosten om het hele park weer door te rijden.
We kijken wel hoe laat we klaar zijn met het park een en ander afhankelijk van weer en wildlife en slapen dan op Gros Ventre aan de zuidkant van het park of rijden nog een stuk door richting Alpine, zo wordt de rit van morgen korter en komt er wat ruimte om te shoppen.
We gaan eerst richting de Moran ingang en stoppen bij Oxbow Bend Turnout in de hoop Moose te spotten, die kan men hier vaak vinden deze keer helaas niet.

DSC_0996Een mooie spiegeling van de Tetons zit er ook niet in er staat een klein beetje wind en dus zit er een rimpeling in het water, verder zijn de drie grote tieten vandaag verstopt in een grote wolken bh zodat met wel de borsten maar niet de tepels kan zien.
Bij de Moran ingang draaien we terug en stoppen nogmaals bij Oxbow Bend, omdat Annie wat dacht te zien helaas waren het drie hoopjes hout en geen Moose, wel zitten er nu drie pelikanen aan de rand van een eilandje.

DSC_0998Volgende stop de uitlaat van Jackson Lake Dam, ook hier geen Moose wel staan de spuideuren flink open er komt dan ook een hele plas water de Snake River in die hier nog mooi blauw is maar dat veranderd al bij de eerste zijrivier die er in komt.
We gaan verder over de Teton Park Road ondertussen goed rondkijkend op zoek naar wildlife, we nemen de one way road die voor een deel langs Jenny Lake gaat en nemen even een kijkje bij String Lake die Leigh Lake en Jenny Lake met elkaar verbind men kan hier kano’s te water laten om de drie meren te bevaren, daar wordt trouwens zeer druk gebruik van gemaakt.
Bij het visitorcenter en de trailheads voor de wandeling rond Jenny Lake kan men bijna over de koppen lopen dus het idee om daar de lunch te gebruiken wordt snel aangepast, we rijden naar Lupine Meadows, via een dirtroad aan de andere kant van de Snake River, ook hier is te merken dat de winter lang heeft geduurd en veel sneeuw heeft gebracht want de weg zit vol gaten.
Tijdens de lunch spotten we nog een kleine groep Elk, zover we kunnen tellen een stuk of tien maar ze liepen veel te ver weg voor een foto.
Terug naar de Teton Park weg zuid en de volgende stop is het Menors Ferry Historic District waar we een oude maar nog in gebruik zijnde General Store, een replica van de oude Ferry, een wagenhuis met oude rijtuigen die zo dicht op elkaar staan dat men bijna geen foto kan nemen en de Chapel of the Transfiguration bezoeken.

DSC_0009 (2) DSC_0007 (2)In de Chapel kan men prachtige foto’s maken door het raam wat achter het altaar zit men heeft dan een prachtig zicht op de Tetons, als we naar buiten lopen krijgen we van een buschauffeur/reisleider de tip om naar de achterkant van de Chapel te lopen en dan het raam met daarachter (binnen) het kruis en in de weerspiegeling van het raam de Tetons in spiegelbeeld te fotograferen, goede tip want het is inderdaad heel mooi.

DSC_0022 (2)We gaan weer verder en passeren de Moose ingang van het park, het eigenlijke park is veel groter maar daar hoeft men geen toegang voor te betalen omdat de US-191 een doorgaande (tolvrije) verbinding is, net voor de junction met deze US-191 komen we over de Snake River Bridge en zien aan de andere kant van de brug een aantal mensen met fototoestellen staan even goed opletten dus, er staat op een kleine honderd meter van de brug een Moose Bull tussen de wilgenstruiken, brug over camper aan de kant en terug lopen.
Het viel niet mee om foto’s te maken want meneer speelde verstoppertje en dat lukte tussen die hoge wilgenstruiken er goed, het was even zoeken waar hij stond en dan nog kregen we alleen maar zijn kop met gewei te zien de rest van zijn lichaam was helemaal niet zichtbaar.

DSC_0033 (2)We rijden over de US-191 zuid richting Jackson en zien bij de junction met de Airport Road, het vliegveld ligt binnen de park grenzen, nog een kudde Bison, vervolgens rijden we door Jackson op zoek naar de Mc. D om even de verslagen online te kunnen zetten, het is even zoeken naar een parkeerplek maar als er een auto weg gaat op de parking van de Mc. D kan ik de camper mooi kwijt kost wel vier plekken maar vooruit.
Terwijl we de verslagen bijwerken vraagt een medewerker van de Mc. D of wij met die camper zijn, klopt, kan u hem even verzetten zodat onze (53ft) truck er langs kan, natuurlijk geen probleem, dus even achteruit gestoken zodat de truck weg kon en de camper weer op dezelfde plek terug gezet onder dank zegging voor de medewerking.
Als we de verslagen bijgewerkt hebben zoek ik op internet nog even naar mogelijke campgrounds maar diegene die naar voren komen krijgen geen beste beoordeling maar durven ze ruim $ 50,00 p/n vragen, dat gaat het dus niet worden, ook zoek ik nog een het adres van een Hobby-Lobby store in Logan op, dat ligt op de route en ik wist dat er daar een moest zitten.
Nog even de tank vullen aan de zuidkant van de stad, was toch weer $ 0,14 per gallon goedkoper, met de pomp die aan de Teton kant van de stad zit.
Daarna nemen we de US-89 zuid richting Alpine en letten onderweg goed op of we een campground van de National Forest tegen komen, na eerst twee boatramps van de NF komt er een campground een kleine twaalf mile voor Alpine dus hebben we een plekje voor de nacht.
Als we eenmaal op ons uitgekozen plekje staan zien we vlakbij een Uinta ground squirrel die bezig is om zijn avondeten te verzamelen, wat zijn die beestjes schuw zeg, bij het minste vreemde geluid of beweging schieten ze onder de grond, veel meer dan twee tot drie meter zijn ze dan ook nooit van hun holletje.

DSC_0040 (2)Vandaag gereden: 140 mile.
Getankt: Jackson, 27,330 gallon á $ 3,659.
Campground: Targ Hee (National Forest), kosten, $ 15,00 geen hookup, alleen zes pittoilets, verschillende waterkranen en 21 plekken.

Dag 23, dinsdag 21 juni
Alpine – Brigham City

Vanmorgen hebben weer eerst op de campground ontbeten, rond 08:15 gaan we op weg, de zon staat al aan een bijna wolkeloze hemel we gaan naar het zuiden en gelijk wordt het beter weer.
Nog maar net op weg komen we al in een roadwork, ik had gisteren al van de camphost gehoord dat er hier vorige week een grote rockslide was geweest die tot in de Snake River ging, daar zijn dan ook een paar nieuwe rapids ontstaan weer een nieuwe uitdaging voor de white water rafters, de weg is inmiddels weer vrij maar er is maar een rijstrook beschikbaar, dus komen we achter een pilotcar gelukkig is het maar een kort stukje dus is het oponthoud niet zo lang.
We rijden vandaag, de hele dag, de US-89 zuid onderweg zien we verschillende berghellingen geel kleuren van de bloemen van de Arrowleaf balsamroot maar ook zien we nog regelmatig stukken onder de sneeuw liggen.

DSC_0050 (2)Na Alpine komen we door bredere valleien met veel veeteelt en grasland, ook zien we hier best veel bebouwing deze streek kent veel bewoners, we komen door verschillende soms erg leuke en mooie dorpjes en een paar kleine steden waarbij Afton Wyoming en Montpelier Idaho erg mooi zijn.

623 625 629 636Met het stukje Idaho komen we door onze achtste staat deze reis.
Vervolgens rijden we langs Bear Lake waarbij we erg weinig van het meer zien, behalve als we er wat verder vanaf rijden.
Garden City is ten opzichte van 2003 helemaal veranderd, waren er toen maar twee benzinepompen een paar winkels, een KOA en de marina waar men met een camper terecht kon nu zijn er veel winkels meerdere benzinepompen en veel meer campgrounds en resorts met golfbanen en verzin het maar, alleen het meer is dus nergens meer bereikbaar zonder te betalen.
Langs de oever van het meer zijn bijna overal dure landhuizen, resorts en timeshare objecten verrezen maar voor de gewone man is er weinig plaats meer.
We slaan af, eigenlijk slaat de US-89 af, richting Logan en ook nu zien we op de hellingen boven Garden City hoe alles veranderd is, de US-89 is nu tot bovenaan de klim helemaal twee keer twee rijbanen, een hele verbetering, maar verder zijn de hellingen volgebouwd met huizen waar er in 2003 nog niet eens een hutje te zien was.
We maken even een zijstap, niet volgens T-T want het blijkt een stukje oude US-89 te zien om wat foto’s van Bear Lake te maken, net als we weer willen gaan rijden ziet Annie iets bewegen en na wat zoeken zien we een paar marmotachtige beestjes met een zwarte kop en staart, wat het voor soort is zijn we nog niet uit, want ook het informatiecenter wat boven aan de berg op de nieuwe restarea staat kon geen uitsluitsel geven.

DSC_0051 (2) DSC_0053 DSC_0054 (2)We beginnen aan de afdaling naar Logan en na eerst door een skigebied te rijden volgen we de Bear Creek die behoorlijk wild is maar te klein smal voor rafters, het is weer een schitterende rit.
Bear Creek komt uit in de Logan River en dat is een kolkende watermassa, de weg volgt in deze smalle canyon de rivier dus het is flink bochten draaien en soms ook flink steil dalen, wildlife zien we niet, behalve een enkele platte squirrel die te laat overstak.
Een paar mile voor Logan maken we een stop om de lunch te maken en daarna rijden we de stad Logan binnen, hier raakte T-T de weg kwijt, ik had het adres van Hobby-Lobby in gegeven, hij zei “ga hier rechts en probeer dan om te draaien” gelijk links zo gemakkelijker zijn maar hij bleef rondjes draaien.
We zaten al op Mainstreet dus zoeken we het zelf wel even uit, een Jo-Ann’s zien we al vlug en ook die staat op het lijstje dus eerst daar naartoe, bij het afrekenen even gevraagd naar de Hobby-Lobby en die was dus een stuk naar het noorden.
Als eerste zien we een Michael’s waar we ook nog even aanleggen om vervolgens een mooie jurk en schoenen voor Annie te kopen in naast gelegen winkels en dan ook nog de Hobby-Lobby, die weer naast de modezaak zat, onveilig gemaakt.
Vervolgens richting Brigham City dat is Mainstreet blijven volgen, dat is de US-89 en die kunnen we blijven volgen, want de campground ligt ook aan de US-89.
Mooie plek gekregen, camper op zijn plek en de airco aan, jawel het is hier warm, vervolgens alle was bij elkaar gezocht en twee machines wassen en drogen.
Verder heerlijk buiten gezeten totdat de muggen dachten dat een beetje Nederlands bloed ook wel zou smaken, die krengen hier prikken al voordat ze op je zitten.
Vandaag gereden: 201 mile.
Getankt: niet, maar morgen ochtend zeker de tank even vullen, de naast de campground gelegen Flying-J wil maar $ 3,439 per gallon hebben.
Campground: Golden Spike, kosten $ 35,21 met full hookup en een super snelle wifi.

Dag 24, woensdag 22 juni
Brigham City – Antelope Island SP – Fillmore

Vanmorgen eerst op het gemak van ons ontbijt genoten daarna de tank vullen, hierbij let ik even niet goed op en sta dus een duurdere soort te tanken gelukkig had ik het na 4 gallon al in de gaten, normaal zit de goedkoopste soort links maar deze slimmeriken hadden hem rechts gezet, pomp gestopt en verder af getankt met de goedkope soort ($ 3,439).
Nog even naar de Walmart die ligt aan de andere kant van de weg en daar de voorraden op peil gebracht en vervolgens de I-15 zuid op, volgens Streets & Trips moet men voor Antelope Island SP exit 335 hebben maar daar zagen we nergens de bekende bruine borden die naar NP’s, SP’s enz verwijzen dus maar even op de I-15 gebleven, goede gok want bij exit 332 stonden wel de borden.
Vanaf deze exit is het een rechte weg van 11,5 mile naar de ingang van het park.
Aan het begin van de “kunstmatige”dam staat een hokje waar men moet betalen $ 9,00 voor een dagkaart en $ 13,00 als men wil kamperen kon het zo vlug niet zien maar volgens mij is het dan $ 9,00 + $ 13,00.
Wij rijden de lange dam over en komen bij de marina het eigenlijke eiland op, daar gaan we eerst even naar het visitorcenter, bij de ingang krijgt men neiging om te bukken omdat er een hele kolonie zwaluwen onder de overkapping zit te broeden en die vliegen, heel laag, af en aan.
Mooi visitorcenter met veel en goed informatie, er liggen acht grote eilanden in Great Salt Lake en nog wat kleine rotseilandjes die alleen bij laag water boven komen, deze laatste mag men niet betreden ze zijn puur voor de vogels.
Antelope Island is het grootste eiland en is 15 mile lang en 4,5 mile breed op het breedste stuk.
Great Salt Lake is 75 mile lang en 28 mile breed en op het diepste punt slechts 33 feet diep, zeg maar 10 meter, de grote en diepte variëren per seizoen afhankelijk van water aanvoer en verdamping, er komen vier rivieren uit in het meer maar er is geen uitgaande rivier, het water verdwijnt dus alleen door verdamping hierdoor kan het zoutgehalte van het water tussen de drie en achtentwintig % zitten afhankelijk van het jaargetijde.
Op Antelope Island zitten 40 natuurlijke bronnen die voor het zoetwater voor het wildlife zorgen bij elkaar geven ze 36.000.000 gallon water per jaar.
In 1848 werd het eiland voor het eerst bewoond en werd er vee gehouden, wanneer het een State park geworden is kon ik nergens vinden.
In 1893 werden de eerste 12 bisons naar het eiland gebracht en dat zijn dus de voorouders van de 500 tot 700 dieren die nu op het eiland leven, wij spotten onze eerste twee Bison bulls op het strand van Bridger Bay, wel even vreemd om bisons op het strand te zien lopen.

DSC_0076 (2) DSC_0079 (2)Na het visitorcenter rijden we naar de Day Use Area aan Bridger Bay waar men een picknickarea, restroom en showers en een restaurantje kan vinden, vervolgens kijken we even op Bridger Bay Campground, 26 plekken allemaal met picknicktafel die onder een ramada staat geen hookup en een paar pittoilets, alles ziet er zeer verzorgt uit en wij komen tot de conclusie dat we hier in de toekomst als we weer in deze regio komen wel willen overnachten.

DSC_0081 (2)Volgende stop Buffalo Point een viewpoint met mooi zicht op White Rock Bay en als met de trail naar de top loopt, 0,5 mile oneway, ook op Bridger Bay.

DSC_0026 (3)White Rock Bay campground is voor groepen en/of mensen die hun eigen paarden meebrengen, deze campground ziet er niet echt aantrekkelijk uit.
Dit alles ligt aan de noordwestkant van het eiland, wij nemen nu de verbindingsweg naar de oostkant en rijden vervolgens de 11,5 lange weg naar Fielding Garr Ranch, dit is een weg/park naar mijn hart je mag er namelijk maar 25 m/u heerlijk rustig met veel kans/tijd om wildlife te spotten die snelheid mochten ze in alle parken aanhouden.
We spotten een Muledeer, verschillende Pronghorn mannetjes, een Coyote, en een paar grote kuddes Bison met kalfjes die al wat ouder lijken dan die we in Yellowstone zagen de meeste zijn namelijk al wat donkerder bruin, er lopen maar een paar lichtere tussen.

DSC_0009 (3) DSC_0020 (3)DSC_0003 (3)De ranch laat het ranch leven van 1848 tot heden zien, ze is nog in gebruik voor het voeren van de Bisons in de winterperiode, ook worden de Bisons ieder najaar bij elkaar gedreven, onderzocht op gezondheid en eventueel een deel verkocht als de kudde te groot wordt.
Op de terugweg gebruiken we de lunch op een turnout en rond 02:00pm rijden we weer van het eiland af, hier komen we vast en zeker nog eens terug.
Omdat het nog drie uur rijden is naar Fillmore gaat SLC weer in de koelkast, we rijden terug naar exit 332 en pakken de I-15 zuid weer op, voor SLC is het al erg druk maar eenmaal ter hoogte van SLC wordt het nog drukker dan zijn er ook nog eens grote reconstructie werken aan de gang waardoor de rijbanen versmalt zijn en van links nar rechts gaan.
Voor de mensen die de I-15 (noord of zuid maakt niet uit) in de planning hebben hou rekening met veel roadwork met vertragingen tussen exit 255 en exit 315 men is bezig om de rijbanen te vernieuwen (beton) en ook alle viaducten worden vernieuwd en verbreed er komen dus rijbanen bij, vanaf exit 255 naar het zuiden zijn er dan ook nog verschillende stukken die men opnieuw aan het asfalteren is, dus ook daar mogelijk vertraging en sowieso een maximum snelheid van 55 m/u.
Ik zag trouwens verschillende stukken waar tegenwoordig een maximum snelheid van 80 m/u is toegestaan.
Rond 05:30 pm waren we dan op de campground waar de airco gelijk op vol vermogen gaat het is hier namelijk 90 graden.
Vandaag gereden: 259 mile.
Getankt: Brigham City, 3,903 gallon á $ 3,569 en 18,898 gallon á $ 3,439.
Campground: Wagons West RV Park, kosten $ 26,81 met full hookup en wifi.

Dag 25, donderdag 23 juni
Fillmore – Valley of Fire SP – Las Vegas

We beginnen rustig aan vandaag, na ontbijt en alle andere ochtend rituelen draaien we de I-15 zuid weer op die we nog een paar honderd mile zullen volgen.
Wat ons gisteren en ook vanmorgen weer opvalt is dat er langs de I-15 in Utah geen restarea’s zijn, gisteren zagen we er niet een en vandaag maar twee tussen Cedar City en de grens met Arizona, een enkele keer zie je een aankondiging van een “Reststop”en dat is dan meestal van een gasstation in combinatie met een fastfood tent.
Voor een rustpauze is men dus aangewezen op de exit met een gasstation zeker als men ook nog gebruik wil maken van een restroom.
Wij maken even een pi(t)sstop bij zo’n Reststop maar echt vrolijk wordt je daar niet van zo’n groot tankstation met allemaal draaiende trucks is niet mijn idee van een pauze houden.
Het stuk vanaf Cedar City richting Nevada reden we 1 juni in tegenover gestelde richting en het ziet er nu een heel stuk droger en plaatselijk zelfs al geel uit, de meertjes die we toen zagen zijn op een paar na allemaal droog en de beregeningsinstallaties draaien volop, op veel percelen is de eerste snee hooi/gras er al af.

761 763Tussen Cedar City en de exit naar de UT-9 zijn roadworks in beide richtingen ter hoogte van de exit naar het Kolob district van Zion NP ook verderop bij Leeds zijn werkzaamheden, vertraging levert (het deze keer) niet op wel is er een snelheidsbeperking van 65 m/u.
De 80 m/u stukken zijn trouwens proefstukken zag ik vandaag op verschillende borden.
Bij Washington UT gaan we even van de weg voor een tankstop en als we hier uitstappen lopen we tegen een muur van warmte op dat belooft nog wat voor de rest van de dag.

765 766Weer de I-15 zuid op en om 12:00 uur rijden we Arizona binnen en dus is het gelijk weer 11:00am, ook de Virgin River is heel wat rustiger dan 3,5 week geleden, er gaat nog wel behoorlijk (nog steeds bruin) water door maar te weinig om nog te raften.
Als we na de Arizona Strip ‘Virgin River Gorge’ weer op het open veld komen begint de wind flink toe te nemen, gelukkig was het op het stuk tussen de bergen rustig want als daar veel wind staat krijgt de camper klappen die bijna niet op te vangen zijn.

771Na 25 mile Arizona rijden we Nevada binnen, het eerste stukje luxe zie je trouwens al in Arizona, Casino’s mogen ze daar niet bouwen, maar je kan natuurlijk wel je golfbaan daar aanleggen, midden tussen de gele, door de hitte verschroeide kale woestijn ligt er ineens een aantal hectare oogverblindend groen gras met bomen en waterpartijen, waarschijnlijk zal de grond er een stuk goedkoper zijn dan in Nevada.
We verlaten de I-15 via exit 93 en draaien de NV-169 zuid op richting Overton, in Overton zijn weer roadworks, de verbetering van de Northshore Road binnen Lake Mead NRA wordt doorgezet op de NV-169 ze zijn nu dus tot in Overton zelf gevorderd.
In Overton maken we een stop bij het Lost City Museum, eenmaal op de parking gaat eerst de generator aan zodat de airco (op vol vermogen) aan kan en gebruiken we de lunch.
Daarna bezoeken we het museum (intree $ 5,00 p/p) wat gewijd is aan een oude Pueblo die met de aanleg van de Hooverdam onder het water van Lake Mead is verdwenen, tijdens de aanleg van de dam zijn er op aandringen van een paar lokale bewoners heel veel opgravingen gedaan om de history van deze pueblo te redden daar is onder anderen veel werk aan verricht door de CCC (Civilian Conservation Corps) in de periode tussen 2003 en 2006 zijn er weer een aantal opgravingen geweest toen Lake Mead zo laag stond dat de pueblo weer boven water kwam.
Een mooi museum wat veel verteld over de leefwijze van de Anasazi People is zeker wel een onderbreking waard.

DSC_0033 (3) DSC_0034 (3) DSC_0036 (3) DSC_0039 (3) DSC_0045 (3)We gaan weer verder en zien dat Lake Mead NRA aan landje pik doet, de grens van het park begon altijd bij de afslag naar Valley of Fire SP maar is nu een paar mijl richting Overton verplaatst ook op de weg naar VoF is een heel stuk nu Lake Mead NRA.
We rijden Valley of Fire SP binnen via de oostingang en rijden door naar de campground om te kijken of er plek is op het gedeelte waar men hookup kan krijgen, er is plek genoeg maar er staat een harde verschroeiende wind die heel veel rood stof doet opwaaien.
Ook liggen alle hookup plekken in de volle zon zonder enige mogelijkheid tot schaduw, voeg daarbij dat het nu maar ook morgenvroeg veel te heet is om ook maar de kleinste trail te lopen en we nemen de beslissing om door te rijden naar Las Vegas.
We rijden dezelfde weg terug waarbij we veel foto’s maken en nemen vervolgens de NV-169 zuid weer op.

803 804Binnen Lake Mead NRA heet deze weg de Northshore Road, het eerste wat we zien is dat de weg naar Overton Beach nu echt (af)gesloten is met een hekwerk, afgelopen december stond er wel een bord dat Overton Beach dicht was maar kon men de weg nog wel rijden.
Verder zien we dat verschillende rest/picknick area’s dicht zijn als ik het zo kon zien omdat men bezig was onder andere de pittoilets te vervangen.

816 826 831We rijden op het gemak deze weg af en slaan bij Henderson rechtsaf Boulder Hyway (NV-582) op om deze te volgen naar de campground, hier boeken we gelijk voor vijf nachten en krijgen we een mooie plek dichtbij het zwembad en een behoorlijk stuk van de weg af.
Camper op zijn plek en alles aansluiten, doordat we een hele dag gereden hebben is het woongedeelte flink opgewarmd dus is een airco geen luxe.
Buiten zitten is geen optie het is 105,7 F en dan staat er een behoorlijk harde wind die nog warmer is dan een fhön, zonder die wind zou het best te doen zijn, want als we uit de wind zijn is het best dragelijk in de wind is het niet te harden.
Om in een nog niet volledig afgekoelde camper ook nog te gaan koken (weer extra warmte) zien we niet zitten dus lopen we naar Sam’s Hotel&Casino en gaan lekker eten bij TGI Friday’s.
Vandaag gereden: 332 mile.
Getankt: Washington UT, 27,035 gallon á $ 3,699
Campground: Sam’s Town Boulder RV Park, kosten $ 21,08 met full hookup, wifi kost $ 19,99 voor zeven dagen, per dag kost het $ 5,99 dus is een week voor ons goedkoper dan 5 dagen X $ 5,99

Dag 26, vrijdag 24 juni
shoppen – Fremontstreet – Logés

Vanmorgen rustig aan gestart, de winkels die we vandaag willen bezoeken gaan toch niet voor 10:00am open dus heeft vroeg opstaan en haast maken toch geen nut en met deze temperaturen is het verstandig om een versnelling lager te schakelen.
Om 09:50am krijgt Tim de opdracht om ons naar de Las Vegas Premium Outlet South te brengen, via Nellis, Tropicana en S. Mary Parkway rijden we richting het vliegveld wat daar opvalt is dat Tim nu de nieuwe situatie kent waar we de laatste jaren in de desert reden kent hij nu de wegen rond het vliegveld.
Er is aan de rand van het vliegveld trouwens een heel groot nieuw parkeergebouw gezet zo te zien is het een heel eind klaar voor gebruik.
Aangekomen bij de outlet zoeken we een plekje voor de camper en gaan via een nieuwe ingang naar binnen.

839Vorig jaar zagen we al dat men volop aan het verbouwen was nu is het zo te zien klaar, er zijn stukken aangebouwd waarbij nu ook een aantal winkels aan de buitenkant zitten deze moet men ook vanaf buiten betreden ze hebben geen ingang vanaf de binnenkant, de kleuren komen nu overeen met de outlet aan de noordkant in plaats van het wit met blauw zijn het nu meer de terra kleuren, ook binnen heeft men het gebouw helemaal opgeknapt.
We kunnen goed slagen deze keer voor zowel Annie, de kleinkinderen en voor mij worden nieuwe kleren gekocht.
Als we klaar zijn kijken we even hoe laat het is en besluiten dan om eerst maar even te eten in de foodcourt, als ik mijn telefoon op tafel leg zie ik dat ik een berichtje heb, het is van Marjan die vraagt of wij bij Sam’s zijn, ik antwoord dat we aan het shoppen zijn en krijg gelijk bericht terug dat ze onze kant opkomen.
Ook komt de vraag of het aanbod om in de camper te slapen nog geldt aangezien ze geen hotel kunnen vinden voor en redelijke prijs, er is een groot evenement op Speedway en daardoor zijn de hotelkamers enorm duur geworden zelfs de wat mindere motels vragen ruim $ 250,00 per nacht.
Wij bieden de Homeless Travelers een slaapplaats voor twee nachten.
We spreken af bij de foodcourt en een kleine twintig minuten later komen Jan en Marjan aanlopen, na een hartelijk weerzien bespreken we even hoe en wat en besluiten dat we eerst terug rijden naar Sam’s de camper op zijn plek zetten en de airco aan zodat hij lekker kan koelen voor vanavond en daarna verder gaan shoppen.

844 843Als de camper op zijn plek staat eerst een groot deel van de auto leegmaken en de spullen uit de koelbox in de koelkast, daarna gaan we weer de stad in, we rijden naar de Galleria on Sunset Mall waar we een paar uur doorbrengen vervolgens naar Fry’s waar we onder andere een nieuwe Streets & Trips aanschaffen, tegenover de campground worden nog even wat boodschappen gedaan bij de Walmart en daarna rijden we terug naar de campground.

846Alle aankopen opruimen en daarna naar Sam’s om aan te schuiven bij het Steak & Seafood buffet waar we de buikjes rond eten.
Om 09:00pm stappen we weer buiten en halen de auto op om naar Fremontstreet te rijden daar is dit jaar de 80’s de rode draad en er staan op drie podiums bands te spelen, de twee podiums in de zijstraatjes zijn volgens mij vaste Fremontstreet bands die dan ook nog bandleden met elkaar uitwisselen want deze mensen hebben we vorig voorjaar en in december ook zien spelen.
Heerlijke muziek die best goed van kwaliteit is, jammer dat bij een band de drums verkeert (te hard) staan afgestemd en dat de drummer zijn vellen iets te strak heeft gespannen waardoor hij de rest van de band wat overstemd.
Als de lichtshows beginnen stoppen de bands een kwartiertje.

875Op de kop van Fremontstreet bij Main Station staat de derde band en die valt bij Annie en mij het meest in de smaak, een pure Hardrock coverband die ook nog eens heel goed spelen, hier brengen we dan ook de meeste tijd door.

871Het is gezellig druk op Fremontstreet waar ook weer heel wat verklede figuren rondlopen.
We blijven hangen tot na de lichtshow van 01:00am en rijden dan terug naar de campground waar we om 01:30am aankomen, nog even wat drinken en om 02:30am gaat het ligt uit.
Vandaag gereden: 21 mile.
Getankt: niet.
Campground: Sam’s Town Boulder RV Park, kosten $ 21,08 met full hookup, wifi kost $ 19,99 voor zeven dagen, per dag kost het $ 5,99 dus is een week voor ons goedkoper dan 5 dagen X $ 5,99

Dag 27, zaterdag 25 juni
Las Vegas

Vanmorgen kwam de laatste persoon om 09:00am uit bed, ook de logés hadden heerlijk geslapen.
Het warmt al weer lekker op dus bereiden we ons voor op wederom een hete dag.
Eerst maar eens ontbijten en verfrissende douche dan is het tijd om de diverse verslagen bij te werken daar was het vannacht niet meer van gekomen.
Nadat iedereen zijn of haar verslag weer online gezet had werd het tijd om iets te eten te zoeken, hiervoor zijn we naar de Las Vegas Premium Outlet North gereden.
Na het eten de winkels bekeken en hierbij vond Marjan nog een paar nieuwe crocs en Jan een paar nieuwe shirts en Annie vind het laatste onderdeel voor de outfit die ze voor de trouwerij van haar nichtje wil hebben namelijk een handtas.
Via de I-15 naar de South uitgave van de Outlet gereden om daar gericht boodschappen te doen Annie had gisteren wat leuke dingen gevonden en daar had Marjan ook wel belangstelling voor.
Na nog een stop bij het “Welcome in Las Vegas” bord wat wij in al de keren dat we hier waren nog nooit op de foto gezet en voor Marjan was het ook nog een virtual cache dus twee vliegen in een klap.

902Volgende stop Sam’s Town Boulder RV Park en dan met name het zwembad, we zijn allemaal redelijk opgewarmd dus kunnen we wel wat afkoeling gebruiken, om 06:00pm stappen we het verfrissende water in en na nog een rondje hottub/spa strekken we de vermoeide lichamen uit op de ligbedden waar we tot 08:00pm lekker blijven liggen.

906Daarna is het tijd om te eten en weet Annie van onze laatste voorraden nog wat lekkers op tafel te brengen.
Om 09:30 lopen we nog even naar het casino voor de licht/water show van 10:00pm maar die is net als van de week ook al buiten werking wegens onderhoudswerkzaamheden.

920 928Verder alleen nog de verslagen bijwerken en rustig aan doen het blijft ook ’s avonds erg warm dus niet te veel inspanning.
Vandaag gereden: 0 mile.
Getankt: niet
Campground: Sam’s Town Boulder RV Park, kosten $ 21,08 met full hookup, wifi kost $ 19,99 voor zeven dagen, per dag kost het $ 5,99 dus is een week voor ons goedkoper dan 5 dagen X $ 5,99

Dag 28, zondag 26 juni
Las Vegas

Ook vandaag beginnen we rustig aan, rond 10:00am verwachten we Roland (Coyote) want die melde gisteravond dat hij in Kingman sliep en in de loop van de morgen in Las Vegas zou zijn.
In het kader van zijn reis die veel met Geocachen te maken heeft hebben we hem de coördinaten van de camper doorgegeven.
Tijdens het ontbijt komt er een berichtje binnen dat hij bij de Hooverdam is en verwacht rond 10:45am aan te komen, rond die tijd komt hij ook inderdaad aangelopen met de Garmin in de hand.
Na een hartelijk welkom wordt er onder het genot van een bakje koffie met cherrypie ervaringen van de verschillende reizen uitgewisseld en is het voor we er erg in hebben 01:30pm en moet er toch ook wat gegeten worden.

941Jan en Marjan gaan vandaag in het van de voren geboekte hotel en moeten de auto omruilen dus die moet helemaal leeggemaakt worden, Roland moet ook nog inchecken in zijn hotel dus spreken we af dat ze dat gaan doen en dat we dan vanavond met de hele club naar Fremontstreet gaan,
Alle spullen van Jan en Marjan worden uit de camper in hun auto geladen en ze gaan onderweg.

934 935Het is vandaag weer erg heet, 117 F, met weer die harde fhön-warme wind dus besluiten Annie en ik een poosje naar het zwembad te gaan om wat verkoeling te zoeken, rond 07:00pm gaan we weer terug naar de camper.
Iets na 08:30 komt Roland met Jan en Marjan in de auto weer aanrijden en stappen ook wij in en rijden naar Fremontstreet, we parkeren op hetzelfde terrein als van de week achter de Golden Nugget en lopen naar Fremontstreet waar we net op tijd aankomen voor de lichtshow met de clip van The Doors.
Wat ons opvalt is dat alle lichtshows hetzelfde zijn als vorig voorjaar en in december toen we hier ook waren.
We gaan eerst rechtsaf en lopen richting het Neonmuseum op het podium daar staat op zaterdag en zondag een andere band helaas is deze een stuk slechter dan de band die er vrijdag stond en dat was al de slechtste van de drie band die er toen stonden.
De andere kant op richting Mainstreet Station op het andere podium staat dezelfde band als vrijdag en ook op de kop bij het Golden Gate casino staat de hardrock band van vrijdag.
Daar pikken we een klein stukje van het optreden mee voordat de lichtshow met Queen begint, daarna willen Roland, Jan en Marjan wat gokken dus gaan zij een casino in en Annie en ik blijven bij de band staan.

961De volgende lichtshow in KISS en daarna lopen we Fremontstreet nog een keer af tot het eind van de overkapping om daarna de auto op te zoeken, Jan en Marjan hebben het plan om morgen aan het tweede deel van hun reis te beginnen en willen dan niet al te laat starten dus niet te laat naar bed.

966We rijden terug naar de campground waar we iets voor 12:00 uur afscheid nemen van Jan, Marjan en Roland, daarna kruipen we nog even achter de laptop om de verslagen bij te werken.
Morgen willen we nog wat shoppen, de camper alvast aftanken, de middag rustig aan in het zwembad doorbrengen en dan ’s avonds als het wat koeler is de koffers inpakken en de camper schoonmaken.
Vandaag gereden: 0 mile
Getankt: niet
Campground: Sam’s Town Boulder RV Park, kosten $ 21,08 met full hookup, wifi kost $ 19,99 voor zeven dagen, per dag kost het $ 5,99 dus is een week voor ons goedkoper dan 5 dagen X $ 5,99

terug vooruit