Week 5

Week 5

Dag 29, zondag 15 mei
Sherman e.o.

Vanmorgen eerst uitgeslapen tot 08:30 uur, we willen nog wat winkels bezoeken maar omdat het zondag is gaan veel Malls pas om 10:00 of 11:00 uur open dus kunnen we rustig starten.
Op het gemak de omgeving wat bekeken, het is een mooie streek met veel watersport mogelijkheden.
Vlak bij de grens met Oklahoma waarbij we onze zesde staat van dee reis aandoen, het Texas visitorcenter bezocht en daar wat folders over outlets en Malls meegenomen.
Wat ze hier dichtbij de Malls noemen, (een campground bij McKinney adverteert er mee) is toch al vlug een kleine 100 mile rijden.
We hebben na de middag nog een outlet bezocht en daar een paar uur rondgekeken.
Hierna wilden we nog even bij Hobby Lobby binnenlopen waar we gister ook waren maar die is dus op zondag gestolen.
Op het gemak naar de campground gereden en begonnen met inpakken.
Eenmaal alles ingepakt kregen we het idee dat met wat beter inpakken mogelijk toch alles in de koffers had gepast.
Maar op deze manier is het toch wat minder stressen, alles is ingepakt behalve slaapzakken en toiletspullen en dat kan nu in die extra tas zodat de koffers nu al dicht zitten.
Na het eten de camper van binnen schoonmaken, nog even tanken 1 mile verderop daar is de benzine maar 1,949 en er zou ook een Wi-Fi mogelijkheid zijn dus willen we even kijken of we naar huis kunnen mailen en het reisverslag updaten.
Het Wi-Fi signaal was te zwak om verbinding te krijgen dus proberen we morgen nog een keer bij El-Monte of op het vliegveld.
Campground: Lazy ”L” RV Park, kosten $ 20,25 met Goodsam korting en full hook-up
Getankt, Sherman 29,473 gallon a $ 1,949
Vandaag gereden 183 mile

Dag 30, maandag 16 mei
Sherman – Dallas – Cincinnati – Atlantic Ocean

Vanmorgen weer op onze normale tijd opgestaan en op het gemak ontbeten, hierna de camper verder schoongemaakt en alle overschotjes weggegooid.
Op het gemak via de I-75 zuid naar McKinney gereden en naar het verhuurstation van El-Monte.
Ons gemeld en toen ik mijn naam zei kreeg ik als antwoord ” O, de meneer van de hagelbui” de camper werd van binnen en buiten bekeken maar behalve de kapotte dakramen was alles in orde, de gebruikte generator uren werden genoteerd.
Of de vuilwatertanks leeg waren keek de dame niet eens waarschijnlijk had ze al gezien dat de kleppen open waren en ook de afsluitkap hing er los bij, dit doe ik altijd zo kunnen er geen misverstanden ontstaan of ze leeg zijn of niet.
Als je niet met lege tanks komt brengen ze hier $ 50,00 voor in rekening.
Naar binnen om de papierwinkel af te handelen, 5 generator uren a $ 3,00 en de schade aan dakramen gaat u $ 700,00 kosten, dat lijkt mij een beetje veel voor alleen een 4 plastic kappen de rest van de ramen is nog heel zeg ik, ja maar het is $ 700,00 per incident zegt de dame, nou volgens mij is het maximaal $ 700,00 per incident.
Daar moet de baas dan maar naar kijken, dus wordt die er bij geroepen hij bekijkt de schade nogmaals, u heeft gelijk dat is geen $ 700,00 schade.
4 X $ 26,92 + 2 manuur a $ 58,00 maakt $223,68 dat lijkt er meer op dus wordt de rest van de papieren afgewerkt.
Hierna gaan we nog een poosje buiten van het zonnetje genieten en proberen we of we nog een Wi-Fi verbinding kunnen vinden ook dat lukt zodat we nog even een mailtje naar huis doen en het laatste stukje van het reisverslag online zetten.
Om 11:15 uur worden we naar het vliegveld gebracht wat ook nog 1 uur rijden is.
Keurig afgezet bij de terminal van Delta waar we zo kunnen inchecken 1 wachtende voor ons, koffers afgeven bij de TSA en naar buiten voor een peukje en onze laatste footlong die we vanmorgen nog even bij de Subway gehaald hebben.
Omdat we nog niet door de controle geweest zijn heb ik mijn aansteker nog en dat is vlug bekent bij verschillende mensen die ook nog willen roken maar hun aansteker al kwijt zijn.
Op deze mannier kom je met heel wat mensen aan de praat.
Naar binnen en door de controle, daar wilde ze in mijn rugtas kijken, ik vermoede het al want terwijl mijn rugtas in de scanner zat werd er een hogere bijgeroepen.
Ga je gang ik heb niet te verbergen, het bleek dat de reserve batterij van mijn digi de mensen op het verkeerde been had gezet, toen de tas met de cameratas en de batterij er naast nogmaals door de scanner gingen was alles oké, wel werd alles opgeschreven samen met mijn gegeven overgenomen van de boardingkaart.
Keurig op tijd de lucht in na het pantomime spel van de stewardessen, op de korte vluchten zijn er geen monitoren zodat men in het gangpad staat en voordoet hoe veiligheidsriemen en zuurstofmaskers werken.
Korte vlucht dus alleen maar wat te drinken en verder niets.
Op Cincinnati geland gelijk met nog een Delta toestel op de andere baan wat best een mooi gezicht is.

Amerika 2005 1111 Amerika 2005 1116 Amerika 2005 1128 Amerika 2005 1130 Amerika 2005 1131Uitstappen aan de A-terminal en een klein stukje te voet naar de B-terminal waar de internationale vluchten van vertrekken.
Daar weer even naar Max & Erma’s voor wat te eten en drinken en een peuk, ook hier weer een poos staan praten met medeverslaafden.
Naar de gate gelopen daar bleek de vlucht overboekt en zocht men mensen die later wilden vliegen, mooi aanbod 2 uur later vliegen wel via Parijs en nog $ 400,00 per persoon toekrijgen, Annie zag dat niet zitten en men zocht maar 1 persoon, jammer die $ 800,00 zou onze trip naar New York dit najaar wel heel goedkoop maken.
De dame aan de gate keek alleen of de naam in het paspoort klopte met de naam op het ticket en verder hebben we op Cincinnati geen controle gehad of gezien.
Mooi op tijd van de gate weg alleen was het spitsuur op de startbaan en dus stonden we voor het eerst de reis in de file.
De vlucht verliep voor de rest goed.
Campground: geen, nacht aan boord van Delta vlucht DL42
Vandaag gereden 37 mile.

Dag 31, dinsdag 17 mei
Atlantic Oceaan – Amsterdam – Biggekerke

De vlucht ging voorspoedig alleen jammer dat de airco zo koud stond, ik heb zelfs nog een deken rond mijn benen gedaan omdat ze koud werden.
Mooi op tijd raakte de wielen weer Nederlands asfalt, even naar onze zoon gebeld die stond al in de aankomsthal.
Paspoort controle door en op zoek naar de band voor de bagage.
Daar was het een bende van heb ik jou daar, men vond het blijkbaar handig om 3 vluchten op 1 band te zetten terwijl er 4 banden stilstonden.
Nog maar even naar Pascal gebeld dat hij eerst nog wel even om koffie kon want dit gaat wel even duren.
Na ¾ uur kwamen onze koffers eindelijk tevoorschijn gelukkig wel alle 3 tegelijk.
Douane hebben we niet gezien, dus naar de aankomsthal waar Pascal ook net aan kwam lopen.
Naar de auto en op naar Biggekerke waar we rond 13:30 uur aankwamen.
Koffers uitpakken en gelijk de wasmachine vullen, post van 4 weken doornemen (alleen wat belangrijk is) de rest komt van de week wel.
De planten in de kas water gegeven, er stond al leuk wat in bloei een aantal soorten waren zelfs al uitgebloeid maar dat had ik ook verwacht.
Om 21:00 uur rolden we bijna om dus zijn we het bed ingedoken om er na 12 uur pas weer uit te komen.
Campground: ons eigen bed.
Vandaag gereden 0 mile.

Epiloog

Weer een mooie trip geweest.
De State Parks in New Mexico zijn eigenlijk niet meer dan veredelde campgrounds.
De 3 parken rond Deming (City of Rocks, Pancho Villa en Rock Hound) zijn in een dag te doen ook wat afstand aangaat.
Men moet voor elk park betalen, in New York is een kaartje goed voor alle parken die men die dag doet.
Langs de Interstates in Texas loopt aan beide zijden een weg mee die voor de hulpdiensten een vlugge toegang is bij ongevallen de op en af ritten hiervan zijn wel erg kort.
Big Bend NP een schitterend park maar volgende keer vroeger in het jaar, maart of begin april.
El-Monte roadsite assistance werkt in het weekend niet optimaal.
4450 mile gereden
510.703 gallon brandstof
$ 2.296 per gallon gemiddeld
8,71 mile/gallon
$ 15,65 per overnachting
$ 40,10 aan andere uitgave per dag