Week 5

Week 5

Dag 29, maandag 8 oktober
Ronks PA – Freehold NJ

We starten heel rustig vanmorgen omdat we nog wat dingen willen bezoeken in deze omgeving en vele zaken pas om 10:00am open gaan, Annie kijkt nog even in de folderstandaard bij het kantoor voor wat informatie en ziet dat het kantoor inmiddels ook al open is.
Ik loop er dus even heen om de afgelopen nacht te betalen $ 42,00 armer kunnen we even later op pad.
De campgrounds in deze omgeving zijn behoorlijk aan de prijs maar wat bij deze opvalt is dat men voor vele dingen extra rekent, zo kost het gebruik van airco of elektrische verwarming $ 4,00 per dag extra ook het gebruik van de kabeltv kost $ 4,00 per dag als je dat allemaal wil gebruiken wordt het een duur verblijf.
De temperaturen zijn zodanig dat een airco niet nodig is en onze kachel werkt op lpg en tv kijken doen we al helemaal niet dus voor ons geen extra kosten.
We rijden eerst naar het Christmas Museum staat als eerste op de planning maar die gaat pas om 10:00am open dus gaan we eerst naar Bird in Hand Bake Shop, die kennen we nog van 2008 dus is vlug gevonden.1336Deze keer geen heerlijk brood en pie want we gaan morgen naar huis, wel vinden we weer een paar naamornamentjes voor de minikerstboom en slaag ik er in om de ontbrekende magneten van alle staten te vinden om mijn verzameling kompleet te maken, ook de staten die we nog niet bezocht hebben kan ik hier vinden en neem ze alvast mee die kunnen in de la totdat we die staten bezocht hebben.

1340 1344We zagen op toen we naar de Bake Shop reden al dat er behoorlijk wat auto’s bij de Bird in Hand Farmers Market stonden dus denken we dat hij mogelijk toch open zal zijn als we er weer langs komen op de terugweg staan er nog veel meer auto’s dus draaien we het parkeerterrein op er staan zelfs vier bussen dus is hij zeker open.
We gaan naar binnen en doen een rondje, naar ons idee zijn er nu veel meer Amish kooplui dan vorige keer toen waren er maar enkele maar nu is zeker de helft Amish.
Annie vind nog een drietal varkens voor haar verzameling en bij een van de bakerystandjes kopen we twee Apple Fitters een koek die wel wat weg heeft van oliebollen maar dan met appel, rozijnen en kaneel heel erg lekker maar zo groot dat we er bij de koffie een met zijn tweeën gedeeld hebben, de ander maken we morgen wel soldaat.
We gaan weer op weg naar onze volgende stop Het Christmas Museum, dit is echt een museum wel met een kleine winkel maar het gaat puur om het museum, men moet er dan ook $ 12,00 intree betalen maar dat is het zeer zeker waard.
Er zijn veertien verschillende thema’s waaronder de eerste kerst met het bekende verhaal van de tocht van Jozef en Maria, heb er zelf niets mee maar dit is prachtig uitgebeeld zowel in miniatuur met een voorstelling van heel Bethlehem als in levens grote en echte beelden.

1349Verder Santa’s workshop met een heleboel bewegende elfen en rendieren, Tudor Towne een kerstverhaal met dieren in de hoofdrol, maar ook kerst in de jaren vijftig, daar was heel veel herkenbaar uit onze eigen jeugd, ook een hele grote speelgoed treinberg met veel treinen en prachtig gemaakte landschappen.
En nog veel meer, we zijn dan ook anderhalf uur verder voor we weer naar buiten stappen.

1352 1380 1405 1422 1446Annie had bij de folders nog een Premium Outlet gevonden de “Philadelphia Premium Outlets” bij Limerick ligt redelijk op de route dus wordt het adres ingegeven, via de US-30 en US-202 oost en de US-422 west rijden we er naar toe, T-T kon het alleen niet vinden, want toen hij aangaf dat we op de bestemming waren stonden we op een klein weggetje aan de rand van de stad, gelukkig zagen we een klein bordje dus zijn we die kant opgereden.
Zo te zien is het een vrij nieuwe outlet, een exit verder dan T-T aangaf en we waren er zo bovenop gereden.
We zoeken eerst de Subway want het is inmiddels al tegen tweeën dus de maag begint te knorren, daarna nog wat inkopen en dan op weg naar onze laatste overnachtingsplaats van deze reis, bij Philadelphia raakt T-T net als in 2008 volledig in de war van alle banen die links en rechtsaf buigen en stuurt ons weer de verkeerde afslag af, gelukkig was het met een blokje door een kantorenwijk weer op te lossen en kunnen we verder richting New Jersey onze eerste en laatste staat van deze reis.

1454 Via de US-422 oost de I-76 oost en de I-95 noord komen we in New Jersey waar we via de I-295 oost richting Freehold gaan, we denken nog even in Freehold te winkelen dus laten we T-T via het stadscentrum rijden, had je gedacht als je via naar rijdt kiest hij toch de kortste route naar de eindbestemming dus komen we maar net door een van de buitenwijken.
Eenmaal het park gevonden eerst langs het kantoor/visitorcenter waar we een plek voor de nacht boeken, daarna naar de campground en plek opzoeken en de camper op zijn plek zetten, daarna wordt het alle spullen verzamelen en sorteren wat in welke koffer/tas moet.
Even na 06:00pm online ingecheckt bij United en gelijk de extra tas aangegeven en betaalt, dat was door het vroege boeken nog $ 70,00 maar bij een nieuwe boeking is men al $ 100,00 voor een extra stuks bagage kwijt.
Inpakken en koffers wegen zodat we geen overgewicht hebben, zo te zien gaat dat allemaal wel lukken.
We staan in het bos dus is het al vroeg donker de kippenpootjes worden dan ook met de hulp van een zaklamp op de bbq gegrild, er is behalve bij de restrooms nergens licht en aangezien we een flink eind van de restrooms weg staan zal het een donker nachtje worden.
Gereden:179,1 mile
Getankt: niet
Campground: Turkey Swam park, kosten $ 37,00 met stroom en water, dumpstation aanwezig.

Dag 30/31, dinsdag 9 en woensdag 10 oktober
Freehold NJ – Linden NJ – Brussel

We komen op onze normale tijd uit bed en ontbijten op het gemak, daarna worden de laatste spullen in de koffer en tas gedaan en de camper nog even geveegd.
Doordat deze campground een zanderige ondergrond heeft in combinatie met de regen die er valt tijdens het opruimen loop je de boel zo weer vies.
Onze op de eerste dag gekochte “Welcome” vloermat bewijst dan ook zijn diensten, zo’n mat is de $ 3,00 die hij kost sowieso wel waard want je loopt veel minder vuil mee in huis.
Alle rommel in de vuilnisbak en het nog bruikbare spul bij de picknicktafel voor de liefhebbers, of daar veel van hergebruikt gaat worden betwijfel ik deze keer want buiten ons huisje staan er alleen maar twee trailers op de campground.
We rijden naar de dump en legen de beide vuilwatertanks, als die leeg zijn spoel ik de sewerslang uit met de daarvoor aanwezige waterslang.
De beide handels laat ik open staan en ook de klep gaat niet terug op de afvoer zo kan men zien dat de tanks leeg zijn en is daar geen twijfel over mogelijk.
We zoeken de verharde weg weer en gaan op weg naar Linden NJ, de route gaat voornamelijk over de US-9 noord, veel stoplichten onderweg dus de tijd die we nog aan winkelen willen besteden wordt steeds kleiner.
Bij Perth Amboy raakt T-T de weg weer even kwijt, er komen daar een aantal grote wegen bij elkaar in dan zitten er soms afslagen in een afslag en die ziet hij dan niet of te laat zeker als hij af en toe zijn satellieten kwijt is raakt hij van slag, gelukkig vindt hij nu wel snel een andere route waar hij er gisteren in Philadelphia niet meer uitkwam.
Als we Linden naderen zien we ineens een winkelcentrum waar ook een Fashion Bug in zit dus wordt er nog een vlugge stop gemaakt.
Laatste stop voordat we naar het verhuurstation rijden is een benzinestation waar we de tank laten afvullen, New Jersey is samen met Oregon de enige staat waar je niet zelf tankt maar waar men nog een pompbediende heeft die dat voor je doet.
Onderweg hebben we nu en dan pompen gezien waar men korting geeft als je cash betaald in New Jersey zie je dat zo’n beetje bij alle pompen verschil $ 0,10 per gallon.
Het is een paar minuten voor 11:00am als we bij El Monte voor de deur stoppen, we waren nog bijna te laat want op de toegangsweg naar E-M zitten een paar bedrijven waar veel vrachtwagens hun lading komen halen en brengen er stonden dan ook een stuk of zes van die grote jongens op een rij te wachten tot ze bij een van de los/laadplatforms terecht konden, we konden er precies langs.
Alle spullen uitladen en ons melden voor inspectie dat is vlug voor elkaar, een paar kleine mankementen gemeld zodat men die kan maken voor hij weer op pad moet, geen bijzondere dingen gewoon een lamp die vervangen moet worden en een paar blinden die niet lekker willen zakken.
Papierwinkel verder afwerken en dan wachten tot de shuttlebus ons naar het vliegveld kan brengen, die gaat rond 12:15pm dus zijn we rond 12:45pm op het vliegveld.
Naar een balie van United en daar worden onze boardingpassen en bagagelabels uitgeprint, koffers en tas wegen alles ruim onder de 50lb dus ook daar geen probleem en daarna kan het lange wachten beginnen.
Eerst buiten nog even een peukje gedaan en dan door de security en richting de terminal, daar een poosje in de foodcourt en drinken een beker koffie, de stoelen daar zijn houten stoelen dus krijg je op den duur een houtenk*** we verhuizen daarom naar de gate waar de stoelen comfortabeler zijn, er gaat nog een vlucht naar Houston TX van deze gate weg en daarna wordt het toestel voor onze vlucht naar de gate gebracht door zo’n grote trekker.
Het boarden begint keurig op tijd maar neemt door het systeem van eerst gold en silvermembers en dan pas de andere passagiers veel tijd in beslag, we hebben dit al een paar keer meegemaakt sinds de fusie met Continental en ik blijf het een omslachtig systeem vinden.
Volgens het schema zouden we om 06:12pm vertrekken maar het is al tegen 07:00pm voor we van de gate weggaan is dus ruim 45 minuten te laat de vlucht is echter door de harde rugwind een stuk korter 6:12 uur in plaats van de geplande 7:45 uur.
Ergens heb ik het idee dat men omdat de vlucht zoveel korter duurt men ruim de tijd neemt tijdens het boarden.
De vlucht is rustig geen turbulentie onderweg, tussen het avondeten en ontbijt komen ze maar 1 keer langs met water terwijl men op de heenvlucht wel een keer of 4 langskwam.
Om 07:00am raken de wielen Belgische bodem en vijf minuten later staan we aan de gate, uitstappen duurt even want vooral de mensen van een Keniaanse missionaris groep hebben nog al wat handbagage die ze moeten verzamelen.
Omdat er naar ons idee erg veel mensen in het vliegtuig zaten die met een volgende vlucht verder moesten en er van de mensen die Brussel als eindbestemming hadden weinig met een Europees paspoort waren was de paspoortcontrole zo genomen.
De bagage liet wat langer op zich wachten maar toen kwamen alle drie de koffers/tas ook vlak achter elkaar, de douane had geen belangstelling voor onze vele nieuwe spullen  dus naar buiten en even bellen met de taxifirma.
De dame gaf aan waar we moesten wachten en vijf minuten later kwam er al een chauffeur aangelopen met een bordje waar onze naam opstond.
Had tijdens het telefoontje al aangegeven dat we nog al wat grote bagage hadden en dus had men keurig een taxibusje gestuurd.
Door de ochtendspits naar Vilvoorde waar onze auto trouw op zijn bestuurder stond te wachten, wel was hij door de vier weken stilstaan en de koude vochtige nacht zowel van buiten als van binnen volledig beslagen dus even de airco op de ramen gericht om ze droog te blazen.
De rit naar Nederland ging zonder fileproblemen, nog even een stop bij de ouders van Annie en dan op huis aan.
Deze reis is weer ten einde maar we hebben het vooruitzicht op een volgende al weer, camper is al geboekt en vliegtickets liggen al thuis dus deze winter weer een mooie route in elkaar proberen te zetten.
Gereden:37,1 mile
Getankt: Linden NJ, 29,579 gallon á $ 3,719 cash met credit card was het $ 3,819
Campground: geen vliegtuig en eigen bed.

Epiloog

Het was weer een mooie reis, de fall foliage was nog niet op zijn mooist maar we hebben toch weer mooie stukken gezien.
De verschillende boottochten waren mooi vooral de Whale Watch was een schitterende ervaring.
Wat ons enorm verrast heeft was het stuk Amish county in Ohio wat een prachtig gebied is dat.
Ook het stukje van Ontario wat we bezocht hebben was er mooi.
Nog een woord van dank aan Elke voor de tips die ze ons gaf voor ons verblijf in Ontario en voor het smakelijke en zeer gezellige ontbijt wat we bij haar thuis genoten hebben.
Door lichamelijke beperkingen van beide hebben we veel minder hikes kunnen doen dan we wilden en verschillende delen van de reis wat aan moeten passen mede hierdoor hebben we meer mijlen gereden dan gepland.
Deze reis hebben we in totaal 5.095,6 mijl gereden hiervoor hadden we 603,791 gallon brandstof nodig dat geeft een gemiddelde van 8,44 mijl per gallon, de gemiddeld brandstofprijs over de hele reis kwam op $ 3,787 per gallon.
De laagste prijs was 3,699 per gallon en de duurste was omgerekend $ 4,856 de laatste was in Canada waar de brandstof een flink stuk duurder was.
De camper was dik in orde maar zou niet onze keus zijn, door de aanpassingen om met meer personen in de camper te kunnen reizen/slapen zijn bijvoorbeeld bad- en slaapkamer een stuk kleiner dan bij de iets kleinere CS-30.
Wat wel heel goed is aan dit type is het laminaat wat door heel de camper lag, goed en gemakkelijk schoon te houden en nog mooi om te zien ook.
Het verhuurstation in Linden heeft goed en kundig personeel die je vlot op weg helpen.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.