Voorbereiding

14 december 2015:
We zijn aan de voorbereiding van onze volgende reis begonnen, de camper is aangevraagd deze keer via driveusa.de, omdat ze bij Tioga Tours van El-Monte alleen maar de FS-31 als C-class met slideout hebben de andere C-class campers zijn daar allemaal zonder slideout en van de A-class is alleen de AS-34 opgenomen en die is veel te duur.
We moesten wel snel een beslissing nemen, want bij de Duitsers loopt de vroegboek korting op 15 december af en met 15% is dat al vlug 300 tot 400 € die je dan meer kwijt bent.
Voor de vliegtickets vinden we het nog wat vroeg, de prijzen zijn zodanig dat we denken dat die nog wel zakt.
Gisteravond zag ik prijzen van rond de € 550 en dan alleen maar BA vluchten.
En dan kreeg Annie vanmiddag ineens de nieuwsbrief van ticketspy waar ze een heel mooie prijs heeft gevonden, we twijfelen niet lang en ik boek de tickets via cheaptickets.
We vliegen van Amsterdam naar Houston en dan naar Las Vegas, met United, terug volgen we dezelfde route.
Mooie vliegtijden en redelijke overstap tijden.
Zodra de bevestiging en de e-tickets binnen zijn ga ik online op de United site en leg gelijk de stoelen voor alle vier de vluchten vast, dat gaat bij deze airline nog steeds zonder problemen van betalen of maximaal aantal dagen voor de vlucht.
De grote stappen zijn dus al gezet, hotels voor eerste en laatste nacht hebben nog tijd genoeg.
Een route moeten we nog aan gaan werken, we willen in ieder geval een dag of vijf/zes naar Yellowstone NP en naar de Powwow in Cody deze is op 18 en 19 juni.
Ook willen we een of twee nachten op Antelope Island in het Great Salt Lake doorbrengen en Salt Lake City zelf staat al een aantal jaar op het “to do” lijstje.

16 december 2015:
Vandaag een mail ontvangen van driveusa.de, de camperhuur is door El Monte bevestigt, ook stond er in dat het verschuldigde bedrag ongeveer 4 weken voor aanvang van de huur afgeschreven zal worden van de credit kaart.
Een aanbetaling van 10 of 15% is hier blijkbaar niet gebruikelijk.
Ook zullen we 3 weken voor vertrek de voucher per mail ontvangen.

19 januari 2016:
Bij het nalezen van de camperboeking bij driveusa.de kwam ik er achter dat deze boeking inclusief een SLI verzekering is en dat we bij een eventuele schade ook de $1.000,00 borg die we dan kwijt zijn ook terug krijgen van onze Duitse broker, dit alles zit bij de boekingsprijs in dus dat is weer een meevaller.
Als we via een van de Nederlandse bureau’s boeken nemen we er altijd een extra verzekering bij wat ook altijd een kleine €300,00 kost.
Ik had gedacht dat we nu een SLI verzekering bij El Monte moesten nemen wat rond $10,00 per dag kost maar dat is nu dus niet nodig.
Ondertussen heb ik de route ook een heel eind rond deze staat hieronder.

Dag 0: thuis naar Schiphol overnachten bij van der Valk
Dag 1: vliegen met United 11:10am AMS – IAH – LAS 07:15pm, hotel met PAD-Transfer voor camper
Dag 2: vroeg camper ophalen PAD, boodschappen, campground in Las Vegas
Dag 3: Las Vegas via I-15, UT-14, US-89 en UT-12 naar Kodachrome Basin SP
Dag 4: Kodachrome Basin via UT-12 en UT-24 naar Capitol Reef NP
Dag 5: Capitol Reef via UT-24, I-70, Colorado NM naar Grand Junction
Dag 6: Grand Junction via US-50, CO-131, CO-12 Crested Butte, US-50 naar Gunnison
Dag 7: Gunnison via US-50 Curecanti NRA en Black Canyon of he Gunnison NP terug naar Gunnison
Dag 8: Gunnison via US-50, US-24 en CO-82 naar Maroon Bells, Aspen
Dag 9: Aspen via CO-82, US-24, CO-91, I-70, CO-9, CO-15, US-40 en US-34 naar Grand Lake
Dag 10: Grand Lake, dag in Rocky Mountain NP, Grand Lake
Dag 11: Grand Lake via US-35, US-40, Steamboat Springs, CO-13, WY-789, I-80 naar Rock Springs
Dag 12: Rock Springs via US-191, WY-28, US-287 en US-26 naar Dubios
Dag 13: Dubois via US-26 en US-191 naar Grand Teton NP voor de rest van de dag.
Dag 14: Grand Teton via US-191 en US-89 naar Yellowstone NP, hopelijk Norris Campground
Dag 15: Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP
Dag 18: Yellowstone NP
Dag 19: Yellowstone via Grand Loop en US-14 naar Cody
Dag 20: Cody Powwow
Dag 21: Cody via US-14, Grand Loop, US-89 en US-20 naar Island Park
Dag 22: Island Park via US-20 naar Arco, Craters of the Moon NM
Dag 23: Arco via US-20, US-93 en ID-50 naar Twin Falls, watervallen
Dag 24: Twin Falls via I-84 en I-15 naar Antelope Island SP
Dag 25: hele dag voor Antelope Island SP
Dag 26: Antelope Island via I-15 bezoek Salt Lake City door naar Provo
Dag 27: Provo via I-15 en NV-169 naar Valley of Fire SP
Dag 28: Valley of Fire via NV-169, NV-167 en US-582 naar Las Vegas
Dag 29: Las Vegas e.o.
Dag 30: Las Vegas e.o.
Dag 31: camper inleveren en naar striphotel
Dag 32: vliegen met United 09:45am LAS – IAH – AMS 09:20am
Dag 33: Amsterdam naar huis

Maroon Bells is bewust op een doordeweekse dag gepland omdat er weinig parkeer mogelijkheden zijn, hopelijk is het zomerschema dan nog niet in werking want dan wordt de weg tussen 8:00am en 5:00pm gesloten voor autoverkeer.
Misschien dat we daar nog een campground boeken, er zijn namelijk een paar kleine campgrounds langs de weg die naar Maroon Lake gaat en als je een reservering hebt mag je de weg wel rijden tussen 8:00am en 5:00pm.

Antelope Island is afhankelijk van de Biting gnats (no-seeums) die er van April tot Juni voor kunnen komen, als die eind juni nog steeds aanwezig zijn zullen we voor die dagen een ander invulling zoeken.
Van Michelly van het allesamerika forum kregen we de tip dat de Sawtooth Mountains in Idaho ook erg mooi zijn, die liggen op onze route wel voor Antelope Island dus zullen we een paar dagen voor we naar Antelope Island gaan even bellen met het State Park om te informeren naar die bijtertjes dan kunnen we de route aanpassen.

8 februari 2016:
Het hotel voor de eerste nacht is ook geboekt,  omdat we zeker twee uur moeten rijden, zonder files, voor we op Schiphol zijn hebben we besloten om een dag van te voor al richting Schiphol te gaan.
De laatste keren vlogen we op zondag en dan is het geen probleem maar omdat we deze keer op een maandag vliegen kan je er op wachten dat we in files uit komen.
Daarom hebben we bij van der Valk in Hoofddorp  een Park, Sleep & Fly arrangement geboekt, we kunnen er de auto 31 dagen laten staan, nu zijn wij er33 dagen weg maar dat regelen we wel ter plaatse, er rijdt een shuttle bus van en naar Schiphol makkelijker kan niet.
Er zit geen ontbijt bij maar dat kunnen we wel er bij nemen.
We hebben nu niet de stress van eventuele files en we kunnen op een redelijk normale tijd op staan.

17 februari 2016:
Wat we vrijwel nooit doen is campgrounds reserveren maar omda we weten dat het een zeer druk weekend zal zijn hebben we nu een reservering bij namelijk Ponderosa campground in Cody gemaakt.
We willen 18 juni weer naar  de Powwow, het zal dan druk zijn op de campgound en dan is het fijn dat we verzekerd zijn van een plaats.
De reservering is voor twee nachten zodat we er op vrijdag aankomen en kunnen wassen, dat zal na een week in Yellowstone NP wel nodig zijn ook kunnen we dan de voorraden weer aanvullen de Walmart zit aan dezelfde weg.

29 maart 2016:
De vouchers voor de camper zijn binnen, een maand vroeger dan verwacht want men zou vier weken voor vertrek de camperhuur van de creditkaart  afschrijven en drie weken voor vertrek zou de voucher komen maar hij kan maar binnen zijn.

2 april 2016:
Vandaag heeft Annie het hotel voor de eerste nacht geboekt, zoals gewoonlijk is dat het Excalibur geworden, dit is een van de hotels waar El-Monte een PAD-transfer doet en dus worden we de volgende morgen voor 08:00am opgehaald door El Monte.
Ook nu heeft ze weer geboekt via smartervegas, deze is toch iedere keer weer het goedkoopst voor een striphotel.
De kamer kost 28 dollar, alleen komt daar ruim 33 dollar aan resort fee en tax bij.

6 april 2016:
Vandaag kwam eindelijk de bevestiging van  Ponderosa Campground binnen, bij het maken van de reservering had ik binnen een half uur een ontvangstmail binnen, daar stond wel op dat het nog geen reservering was, zal waarschijnlijk een automatische mail zijn maar ruim 6 weken voor de reservering afkomt is wel erg lang, schijnbaar waren ze daar samen met de beren in winterslaap gegaan.

7 april 2016:
Annie heeft ook voor de laatste nacht in Las Vegas een hotel geboekt, op smartervegas vond ze de laagste prijs voor een kamer in Planet Hollywood, de kamer kost $49,00 maar daar komt dan nog $41,72 aan resortfee en tax bij.
Als je op de strip wil zitten kom je daar gewoon niet onderuit, ook veel off-strip hotels rekenen trouwens een resortfee maar die zijn (nog) niet zo hoog als op de strip.
Een hotel wat verder weg is voor die laatste nacht geen optie, we worden door El-Monte bij het hotel afgezet en hebben dan verder geen vervoer meer die dag en dan worden de afstanden bij een off-strip hotel om te lopen wel erg groot.

22 april 2016:
Vanavond een nieuwe ESTA  aangevraagd voor Annie en gelijk  goedgekeurd dus mag ze de komende twee jaar Amerika weer in.
Het wordt trouwens wel steeds meer invullen, zo willen ze de namen van je ouders weten, dat was vorig jaar bij mijn aanvraag ook al zo maar nu willen ze ook weten wie je werkgever is en je BSN (burgerservice) nummer.
Gelijk ook het PAD-transfer formulier van El Monte  ingevuld en via de site verzonden, ik heb ook maar meteen aangegeven dat we een coffeemaker en een toaster bij willen huren.
Zoals we de laatste jaren gewent zijn geen camper- en personal kits, de benodigde spullen gaan mee of worden ter plaatsen bij Dollar Tree en Walmart gekocht dat is goedkoper dan de huurkits.
En aangegeven dat we terugkerende huurders zijn (13de X El Monte camper) niet nodig maar wie weet levert het een mooie(re) camper op.

26 april 2016:
Vandaag een bevestiging gekregen van El Monte dus die weten dat we er aan komen.
Omdat ze de maandag voor wij aankomen gesloten zijn kunnen we niet bellen naar het verhuurstation in Las Vegas, alleen naar een 1-800 nummer waar je een bandopname krijgt die aangeeft hoe laat men je op komt halen maar dat gaat wel eens fout.
Als er om 08:00am geen busje bij het hotel is bellen we naar het verhuurstation, zijn we wel een klein uurtje later maar we blijven de eerste nacht in Las Vegas dus hebben we tijd genoeg voor de boodschappen.

23 mei 2016:

Vandaag ingelogd op de site van United en daar stond een melding dat ik contact op moest nemen met de afdeling reserveringen dus even met Amsterdam gebeld.
Er was een vluchtnummer wijziging en daarvoor moest ik contact opnemen met de broker (Cheaptickets.nl).
De vluchten stonden er wel alle vier maar de laatste vlucht (Houston > Amsterdam) had bij ons een LH vluchtnummer en dat was een UA vluchtnummer geworden en dus moesten er nieuwe e-tickets verstrek worden.
Toevallig kreeg ik ook een e-mail van Cheaptickets met de melding dat we binnen een week zouden vertrekken en daar stonden ook onze vluchten op me op alle vluchten de stoelreserveringen bevestigd behalve dus die laatste vlucht.
Bellen met CT en de dame zei het is dezelfde vlucht dus wat is het probleem ze had vlug door dat dit niet het antwoord was wat ik wilde hebben dus ging ze met United bellen terwijl ik aan de lijn bleef.
Nog voor ze zich terug melden zag ik al dat de stoelen op de laatste vlucht ineens als bevestigd aangevinkt werden en kreeg ik van haar de mededeling dat we nieuwe e_tickets kregen.
Die zaten een half uur later dan ook al in de mailbox dus dat is ook weer opgelost.
Over precies een week hangen we ergens tussen Amsterdam en Houston in de lucht.

terug vooruit

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.