Voorbereiding

Voorbereidingen

25 juli
We zijn dit jaar behalve een tussen landing op ORD op de heenreis naar Canada niet in Amerika geweest.
Afgelopen week begon het dan ook weer te kriebelen en ging Annie voorzichtig zoeken naar niet te dure vliegtickets naar
Amerika.
Er kwamen leuke prijzen voorbij, soms wel met belachelijke tijden bijvoorbeeld een overstap van 20 uur, dat ging het niet worden.
Vandaag zag ze bij BudgetAir.nl een schitterende prijs voorbij komen, met mooie overstaptijden en we hebben dan ook de knoop doorgehakt en vliegen we met America Airlines van Amsterdam naar Philadelphia en dan door naar Las Vegas.
AA is een nieuwe airline voor ons maar PHL als tussenstop niet waarschijnlijk vliegen we met een van de oude US Airways
toestellen omdat deze airline is samen gegaan met AA.
Terug van Las Vegas naar Londen en vandaar naar Amsterdam Vliegen we met BA ook di is voor ons een nieuwe airline.
Voordeel van deze vlucht is dat we pas om 03:45pm uit Las Vegas vertrekken
We zijn weer met Thanksgiving in Las Vegas, deze keer met opzet om van Black Friday koopjes te kunnen profiteren.
Nu nog kijken wat we verder willen doen en een route uitzetten.

27 juli
Annie was al aan het kijken naar prijzen van hotelkamers, voor de eerste 5 nachten in Las Vegas en heeft een kamer geboekt, Agoda kwam namelijk met een mooie prijs.
Het is weer de Eastside Cannery geworden, een van de weinig hotels die geen resort fee vragen en gratis wifi hebben.
Dit keer is het een gewone de DeLuxe King Room geworden.
Nu we toch bezig waren hebben we meteen ook maar een auto gereserveerd bij  Alamo.
Annie had op het AllesAmerikaforum een lijstje gezien van brokers en de prijzen en als we via Alamo.co.uk/trade bleek het 100
euro goedkoper te zijn voor een midsize SUV dan via alle andere sites die ze bezocht had.

28 juli
Annie had bij Lyan en Albert gelezen dat zij voor een deel gelijktijdig  met ons in in Las Vegas zitten, en dat er op 5 december een Christmas Parade was in Kingman, altijd leuk om mee te maken.
Na een chat met Lyan besloten om de laatste dag en nacht in Kingman door te brengen en daar ook te overnachten.
Het is ongeveer 2.5 uur rijden naar Las Vegas, doordat we pas om 03:35pm terug vliegen hebben we tijd zat.
Meteen ook maar het hotel gereserveerd het is de Quality Inn geworden, we zijn Zeeuwen en zijn dan ook voor de korting
lid geworden van de Choise  hotels.

Voor de eerste dagen in en rond Las Vegas willen we behalve shoppen, strip en Fremont Street ook naar Valley Of Fire SP om daar een gebied dichtbij de Firewave te verkennen waar onder andere een paar Arches en Cave’s te vinden zijn ook Red Rock Canyon NCA  en dan met name de trail naar Ice Box Canyon staat op de planning.
Ons eerste plan om richting Moab te gaan is in de ijskast gezet omdat we liever in wat warmere oorden verblijven in deze periode van het jaar.
Na vijf dagen Las Vegas rijden we naar Kingman om daar Route 66 oost op te pakken richting Seligman aarna we waarschijnlijk in Williams zullen overnachten.
De volgende dag rijden we via Agua Fria NM naar Phoenix voor een bezoekje aan Dbacks en Dbacks2.
De Apachetrail hebben we nog nooit helemaal kunnen rijden, deze weg is door de verhuurders verboden voor een camper,
doordat we nu met een auto reizen kunnen we dit nu mooi wel doen, we slapen dan nog een nacht in Phoenix.
We  gaan de volgende dag binnendoor naar Tucson waar we Bart (Dude) en Evy willen bezoeken en willen we Suguaro East
bezoeken, we zijn daar een uurtje geweest in 1999 omdat het toen een graag of 40 was en het afgeraden werd om lange hikes te doen.
Ook Tombstone staat hier op de planning, Tucson staat voor twee nachten op de planning.
Vervolgens gaan we naar Organ Pipe Cactus NM waarna we waarschijnlijk in Gila Bend overnachten omdat en in Why en Ajo dichtbij Organ Pipe weinig te vinden is.
Hierna reizen we naar Kingman voor de laatste nacht.
Een en ander moet nog wel uitgewerkt worden, maar er is in ieder geval een opzet.

16 november

Met het gegeven dat onze route wel zo’n beetje vaststaat heeft Annie ondertussen verschillende hotels geboekt, we zoeken nog een hotel in Gila Bent voor de rest zijn we er uit.
Bij het opstellen van de route kwamen we er achter dat we nog twee dagen in moesten vullen dat hebben we gedaan door de eerste vrijdag nog in Las Vegas te blijven voor de Black Fryday shopping we overnachten dan in Laughlin om de volgende dag ook nog Oatman mee te nemen in de route.
Ook hebben we een derde nacht in Tucson genomen o wat meer tijd in deze omgeving te hebben.
Vanaf morgen zullen we beginnen met spullen klaar te leggen die mee moeten en alle batterijen opladen.

terug vooruit

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.