Week 5

Dag 29, woensdag 27 juni
Las Vegas (strip)

Vanmorgen na twee dagen uitslapen weer om zeven uur opgestaan en van ons laatste ontbijt in de camper genoten.
De laatste spullen ingepakt en de camper verder schoongemaakt dit hoeft gelukkig alleen aan de binnenkant.
De tuinfakkels, stoeltjes en BBQ samen met een can water die nog over was naast de site gezet voor de liefhebber, mee naar huis nemen is geen optie omdat de koffers en reistassen toch al uitpuilen.
De zwart- en grijswatertank geleegd en gespoeld en de schoonwatertank gevuld.
Rond negen uur van de campground weggereden en via de NV- 582 richting Henderson onderweg nog even getankt en zowaar hier konden we voor het eerst de reis onder de $ 3,00 per gallon tanken.
In Henderson nog even een paar nieuwe (deels nog in aanbouw) wijken bekeken, lees “verkeerde afslag genomen” de goede weg weer gevonden en om 10:15 am reden we het verhuurstation van El-Monte op.
Daar weg het erg druk met terugkomende en vertrekkende huurders, zo druk dat zelfs de General Manager aan het helpen was en hij deed de terugkerende huurders.
Ook wij werden dus door hem geholpen en dat pakte niet verkeerd uit, ik had een aantal opmerkingen over de niet geheel nieuwe camper die we hadden meegekregen en begon die tijdens het naar de camper lopen al te melden, omdat hij die opmerkingen op moest schrijven en controleren natuurlijk had hij geen tijd voor een uitgebreide inspectie van de camper en zag dus de twee (kleine) sterren in het voorraam over de kop.
Eenmaal terug in het kantoor zei hij dat hij het eens was met mijn opmerkingen en dat hij dit niet El-Monte waardig vond dus stelde hij voor om twee huurdagen terug te betalen op mijn creditcard, verder gaf hij ons zijn kaartje met het verzoek hem te bellen bij een volgende huur zodat hij er voor kon zorgen dat we dan een fabrieks-nieuwe camper meekrijgen.
Uiteindelijk kregen we $ 266,00 terug + een nieuwe camper op de volgende reis.
Met dit soort service bouwt men een trouwe klantenkring op.
Rond 11:00 am ging de shuttlebus weg met de gasten die naar de verschillende hotels gebracht moesten worden (vandaar mogelijk die haast) en werden wij rond 12:00 uur afgezet bij het Flamingo hotel voor onze laatste nacht in Las Vegas.
We konden al wel inchecken maar de kamer was nog niet klaar, wel konden we de koffers kwijt (behalve de laptop daar nemen ze geen verantwoording voor), de officiële check in tijd is 4:00 pm.
Eerst maar wat gaan eten en rond 2:00 pm nog eens gevraagd naar de kamer, nog niet, jammer.
Een stukje strip gelopen (wat wordt zo’n laptoptas dan zwaar) en om 3:00 pm de eerste show van de fonteinen bij het Bellagio hotel meegepakt was wel mooi want ze beginnen de eerste show van de dag met het nationale volkslied.
Weer terug naar het hotel en nogmaals vragen voor de kamer, nee was nog niet klaar maar hij had wel een gelijke kamer een verdieping lager (of je nu op verdieping 19 of 20 zit maakt voor ons niet uit) dus sleutel(kaartje) in ontvangst genomen en naar boven naar de kamer.
Nou waren we groot ondertussen gewend met de camper maar dit was weer even anders.
Een woonkamer met breedbeeld TV en een ½ badkamer ( wc en wastafel) daarachter een slaapkamer met kings bed en ook hier een breedbeeld TV, daarnaast een badkamer met wc, (massage)douche en dubbele wastafels met daarboven een spiegelwand war ook nog een (kleine) TV in was verwerkt (kan je naar de tv kijken terwijl je de bruine beer uitlaat.
Jammer dat het maar voor 1 nacht is dit zou kunnen wennen.
Nadat we ons wat hebben opgefrist gaan we voor de laatste avond de strip op.
Terwijl we richting de Fashion Mall zien we net het laatste stukje van de 7:00 pm show bij Tresure Island, hopelijk kunnen we op de terugweg de show van 8:30 pm meepakken.
Na bij de Fashion Mall gegeten te hebben zijn we mooi op tijd (8:15) bij Tresure Island maar helaas door de harde wind word de show afgelast, dit is de derde keer dat we in Las Vegas zijn en elke keer ging deze show niet door als wij er stonden het mag schijnbaar niet zo zijn.

1831 1834Verder doorgelopen tot aan Bellagio en daar ruim een uur gestaan en verschillende (om de 15 minuten) shows gezien, ze hadden vandaag blijkbaar een Frank Sinatra avond, want alle shows waren op zijn muziek mooi maar een beetje soft een meer up tempo nummer had best gemogen.

1856 1864 1867 1855Terug naar het hotel en daar een verfrissende douche genomen en naar bed morgen is het vroeg dag.
Zo’n groot bed slaapt heerlijk maar je moet soms wel even zoeken waar je vrouw/man gebleven is, je zou kunnen verdwalen.
Vandaag gereden: 38 mile.
Getankt: Henderson 25,176 gallon á $ 2,979
Campground: geen, hotelkamer in Flamingo Hotel.

Dag 30/31, donderdag 28 en vrijdag 29 juni
Thuisreis.

De wekker loopt om 5:15 am al af, wassen, laatste spullen inpakken en naar beneden, sleutels in de self checkout box doen en met een taxi naar het vliegveld, lekker spraakzame chauffeur die honderduit verteld en vraagt zo wordt de korte rit nog korter.
De rij bij de incheck balie is dat helaas niet, hierbij staan er natuurlijk ook weer probleemgevallen waardoor het niet echt opschiet, drie personen moeten omgeboekt worden en daarvoor hangt een van de baliemedewerkers zeker 3 kwartier aan de telefoon.
Verder staat er een dame met een heleboel vragen over het meenemen van een rolstoel over naar later in het gesprek blijkt 1 maand (waarvoor heb je dan internet vraag ik me af).
Na ongeveer 1 uur zijn we dan eindelijk aan de beurt en blijken de beide koffers te zwaar 6,5 en 7 lb, de reistassen zitten nog ruim onder het gewicht maar alles ompakken zien we niet zitten dus betalen we $ 50,00 ($ 25,00 per koffer).
De koffer gaan weer gewoon op de band achter de baliemedewerkers, andere jaren moesten we ze na het wegen en labelen zelf naar de TSA brengen.
Hoewel de security op Las Vegas er samen met die van Los Angeles om bekent staat tot de traagste van het land te behoren gaat het deze keer erg snel dus kunnen we nog even snel een ontbijtje maar vooral een kop koffie scoren.
Het boarden begint keurig op tijd maar eer we de lucht in gaan zijn we 20 minuten te laat daardoor ook wat later op Atlanta geland.
Tijdens de landing zaten we in wat slecht weer waardoor het net leek of er wat snelheidsdrempel met een net te hoge snelheid genomen werden, gelukkig geen drinken meer op het tafeltje want dat had niet goed gekomen.
We hielde nog 2 uur over voor de overstap dus eerst met het treintje van de B terminal naar de E terminal en daar eerst even het rookhol opgezocht, behalve behoorlijk wat militairen zaten daar zo te horen ook veel Nederlanders.
Een laatste frappo gehaald bij de Starbuck en de gate opgezocht.
Op deze vlucht zitten we op rij 18 redelijk van voren dus mogen we als 1 van de eerste aan boord.
Hoewel iedereen op tijd aan boord is gaan we toch een kleine 3 kwartier te laat van de gate weg met nog een kleine file op de startbaan 1 uur te laat de lucht in.
Hiervan wordt een klein half uur terug gehaald en om 08:45 am (vrijdag 29 juni) landen we op Schiphol hierna moeten we nog bijna een kwartier rijden voor we om 9:00 am aan gate G8 staan.
De douane is zo gebeurt dus kunnen we om de koffers dat duurt wat langer en er komen weer 3 verschillende vluchten op 1 band dus enorme drukte.
De band naast ons heeft schijnbaar een risicovlucht want die is helemaal afgezet met douaneband en er loopt/staat ook een heleboel personeel, sommige mensen moeten te plaatsen hun koffers openen (ten overstaan van alle andere passagiers) en daarbij worden zelfs flessen met shampoo geopend en besnuffeld door de ambtenaren, we konden niet zien waar deze vlucht vandaan kwam maar aan de passagiers te zien mogelijk Suriname of een van de Antillen.
Eindelijk kwam er 1 tas en een kwartier later de twee koffers met vlak daar achter tas # 2.
Naar de uitgang (weer niet gecontroleerd) en daar stond Pascal ons al op te wachten eerst nog half Schiphol over naar de auto en naar huis.
We zaten nog maar net op de A-4 zuid of het begon te regenen ja hoor we zijn weer in Nederland toen we in Middelburg ook nog voor de brug moesten wachten wisten we dit helemaal zeker.
Bij het uitpakken bleek dat 1 van de reistassen was gecontroleerd er zat weer een briefje in maar alles was in orde.
Net als op de heenreis is er ook nu wel een aansteker in de handbagage niet opgemerkt.
Na vier heerlijke weken moeten we nu weer terug in het gareel zien te komen, Annie mag gelijk zaterdagavond weer gaan werken tot zondagmiddag en zelf moet ik maandag weer aan de slag.
Het weekend wordt benut om de planten in de kas te verzorgen, gelukkig hebben die door het mindere weer heel wat minder geleden dan vorig jaar toen het in Nederland erg warm was tijdens onze vakantie.
We hebben tijdens deze reis 3145 mile gereden en daarvoor hadden we 392,436 gallon benzine nodig die gemiddeld $ 3,285 per gallon koste, dat geeft een gemiddelde van 8,014 mile per gallon met een 34ft camper geen slecht resultaat, vorig jaar zaten we met een 29ft camper op 1:10,427.
Zoals bij veel vakantiegangers hebben we ook voor volgend jaar al weer plannen dus gaan we die de komende tijd een beetje uitwerken, een (mogelijke) route is er al 

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.